پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118845
خودروهاي استثنايي در ايران + تصاوير
تاریخ انتشار : 1393/06/20 10:06:04
نمایش : 1756
حدود 10 سال از تبديل اروند به منطقه آزاد تجاري و صنعتي مي‌گذرد. اين منطقه ويژه تجاري از نظر وسعت با فضايي بالغ بر 17200 هکتار پس از منطقه آزاد قشم به عنوان دومين منطقه بزرگ آزاد تجاري ايران شناخته مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ساکنان منطقه آزاد اروند هم‌اکنون مي‌توانند خودرو‌هاي سبک سواري مدل سال يا يک مدل پايين‌تر تا 20‌هزار کيلومتر کارکرد را جهت تردد در فضايي با شعاع 120 کيلومتر وارد کنند.

خودرو‌هاي آسيايي در قانون واردات اين منطقه ملزم به پرداخت 20 ميليون ريال عوارض هستند و خودرو‌هاي ساخت ديگر قاره‌ها مشمول عوارض 40 ميليون ريالي مي‌شوند.

شرکت‌هاي فعال در زمينه واردات خودرو به اين منطقه آزاد نيز پس از اخذ مجوز‌هاي لازم ملزم به احداث تاسيساتي با مساحت حداقل 3000 متر براي ايجاد نمايشگاه و ارائه خدمات پس از فروش اعم از تامين لوازم يدکي و تعميرگاه هستند.

هر فرد دارنده کارت بازرگاني اين منطقه در سال مجاز به واردات 5 دستگاه خودرو است و خودرو‌ها با 2 پلاک سفيد براي اشخاص و زرد براي استفاده عمومي تفکيک مي‌شوند.

صرف نظر از اين محدوديت‌ها واردکنندگان هيچ محدوديتي در انتخاب برند يا نوع خودرو ندارند و به همين جهت اروند مي‌تواند ميزبان خاص‌ترين خودرو‌هاي جهان با قيمتي مشابه بازار‌ کشور‌هاي همسايه به خصوص امارات متحده عربي باشد.

 
اروند؛ ميزبان پنجمين شورولت کوروت استينگري
خودروهاي استثنايي در ايران+تصاوير

پس از مناطق آزاد کيش و ارس، خودرو خاص و جديد شورولت کوروت استينگري راهش را به سمت اروند نيز باز کرد. کوروتي که در تصوير مشاهده مي‌کنيد پنجمين نمونه واردشده از هفتمين نسل اين خودرو است. هيولاي جديد کوروت که در اين نسل با عنوان استينگري شناخته مي‌شود، از سال 2014 به بازار‌هاي جهاني وارد شده است. اين خودرو از پيشرانه 6.2 ليتري V8 بهره مي‌برد و حداکثر قدرتش به 455 اسب بخار مي‌رسد‌. اين خودرو با 2 نوع گيربکس 6 و 7 دنده اتوماتيک در بازار‌هاي جهاني موجود است که نمونه‌‌ وارد شده به اروند از نوع 7 سرعته اتوماتيک است. استينگري قادر است تا در مدت 4 ثانيه از حالت سکون به سرعت 100 کيلومتر بر ساعت دست پيدا کند و حداکثر سرعتش نيز به 306 کيلومتر در ساعت مي‌رسد. مصرف سوخت اين خودرو علي‌رغم بهره‌گيري از 8 سيلندر تنها 9.3 ليتر در 100 کيلومتر است و از جمله اصلي‌ترين رقبايش مي‌توان به نيسان GTR‌،ا SRT وايپر و جگوار F-Type اشاره کرد. کوروت وارد شده به منطقه آزاد اروند از نوع کانورتيبل مجهز به سقف HarTop است که امکان باز‌کردن سقف فلزي تا سرعت 30 کيلومتر بر ساعت را فراهم مي‌کند. قيمت اين کوروت خاص در منطقه آزاد اروند حدود 350 ميليون‌تومان است در حالي که در بازار‌هاي جهاني با قيمت پايه حدود 55 هزار دلار به مشتريان عرضه مي‌شود.
 
سومين گيبلي مناطق آزاد ايران در اروند
خودروهاي استثنايي در ايران+تصاوير

مزراتي گيبلي که به‌تازگي به صورت رسمي در کنار کواتروپورته با پلاک ملي نيز به خيابان‌هاي ايران راه پيدا کرده، ارزش خاصي در مناطق آزاد ايران دارد‌. اروند اين روز‌ها ميزبان سومين گيبلي وارد‌شده به مناطق آزاد کشور است‌. اين خودرو از پيشرانه 3 ليتري V6 مجهز به 2 توربوشارژر بهره مي‌برد و حداکثر قدرت آن به 410 اسب بخار مي‌رسد‌. گيربکس اين خودرو 2.1 تني از نوع 8 سرعته اتوماتيک است و براي رسيدن به سرعت 100 کيلومتر در ساعت از حالت سکون فقط به 4.6 ثانيه زمان نياز دارد‌‌. حداکثر سرعت اين خودرو به 281 کيلومتر در ساعت مي‌رسد و مصرف سوخت آن در سيکل ترکيبي عدد 10.4 ليتر را نشان مي‌دهد‌. از جمله مهم‌ترين رقباي گيبلي در جهان مي‌توان به ب‌ام‌و 550‌، مرسدس بنز E500 و آئودي A6 اشاره کرد.
 
بنتلي کانتيننتال GT‌؛ اولين بنتلي ماندگار ايران
خودروهاي استثنايي در ايران+تصاوير

بنتلي کانتيننتال GT مجهز به يک موتور W شکل 12 سيلندر 6 ليتري است که با کمي تقويت، به 626 اسب بخار نيرو مي‌رسد و 820 نيوتن متر گشتاور توليد مي‌کند. با چنين تواني، اين سريع‌ترين کوپه تاريخ بنتلي است زيرا مي‌تواند به سرعت 331 کيلومتر در ساعت براي مدل کوپه و 327 کيلومتر بر ساعت در مدل کانورتيبل، برسد. مصرف سوخت اين اشراف‌زاده در شهر 22 ليتر و در بزرگراه 10 ليتر براي هر 100 کيلومتر است.قيمت اين خودرو در منطقه آزاد اروند 700 ميليون تومان تعيين شده و در بازار جهاني با قيمت پايه 200 هزار دلار به فروش مي‌رسد.
 
هيبريدي و خاص؛ مرسدس بنز S400 HYBRID 2014
خودروهاي استثنايي در ايران+تصاوير

مرسدس بنز کلاس S به‌تنهايي خودرويي خاص به حساب مي‌آيد اما وقتي برچسب هيبريدي روي پيشاني اين خودرو چسبانده شود، نگاه‌هاي بيشتري را به سمت خود جذب مي‌کند‌. مهمان جديد منطقه آزاد اروند نسخه هيبريدي از نسل ششم مرسدس بنز Sکلاس با اتاق W222 است.

پيشرانه 3489 سي‌سي بنزيني اين خودرو توان توليد حداکثر قدرت 306 اسب بخار دارد و موتور الکتريکي نيز 27 اسب بخار ديگر به اين مجموعه هيبريدي اضافه مي‌کند‌. گشتاور 370 نيوتن‌متري اين خودرو نيز با کمک موتور الکتريکي 250 نيوتن‌متر گشتاور بيشتر دريافت مي‌کند تا اين مرسدس پاک که حدود 2تن وزن دارد به 6.8ثانيه زمان براي رسيدن به سرعت 100 کيلومتر در ساعت نياز داشته باشد و مصرفش در سيکل ترکيبي به 6.3 ليتر برسد. گيربکس اين مدل همانند مدل‌هاي بنزيني از نوع 7 سرعته 7G-Tronic است و انتقال قدرت به محور عقب صورت مي‌گيرد‌. مهم‌ترين رقيب اين خودرو ب‌ام‌و اکتيوهيبريد 7 است‌. مرسدس بنز S400 هيبريد در منطقه آزاد اروند حدود 510 ميليون‌تومان قيمت دارد و در بازار‌هاي جهاني با قيمت پايه حدود 125 هزار دلار عرضه مي‌شود‌. بر اساس خبر‌هاي رسيده همچنين تعدادي از اين مدل جهت ورود رسمي به بازار کشور براي دريافت پلاک ملي هم‌اکنون در گمرک تهران قرار دارند.ش
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html